Yamaha Motor Türkiye; motosiklet, ATV, golf aracı ve e-bike ürün gamlarıyla, satış ve pazarlama faaliyetlerine devam ediyor. Aynı zamanda geniş bir aksesuar ve apparel yelpazesi de bulunuyor. Ülke genelinde 40 bayi ile operasyonlarını sürdürdüklerini belirten Yamana Motor Türkiye Genel Müdürü Hakan Kaya, genişleyen ürün gamı dahilinde bayi ağını genişletme konusundaki çalışmaların sürdüğünü açıkladı. 2023 yılını 15 bin 825’lik satış adediyle kapayan Yamaha Motor Türkiye, 2024 yılını da iyi bir satış adediyle kapatmayı hedefliyor.
Mobilite Çağının Lideri
Dünyanın ilk elektrik destekli bisikletinin üreticisi Yamaha olarak mobilite çağının lideri olma vizyonuyla hareket ettiklerini vurgulayan Kaya, “Ve bu amaçla yepyeni bir mobilite deneyimi yaratmak için ürün gamımızı yeniden şekillendirip müşterilerimizin hizmetine sunmayı planlıyoruz. Dağ bisikleti segmentinde MORO 07, şehir bisikleti kategorisinde BOOSTER Easy ve CrossCore RC, macera bisikletimiz WABASH RT ile toplamda 4 ayrı modelimizin satışlarına kısa bir süre içinde başlamayı hedefliyoruz. Sürdürülebilirlik, heyecan ve özgürlüğü bir araya getirecek modellerimizle, Yamaha e-mobiliteyi müşterilerimizle tanıştırmak için ve doğada bırakmış olduğumuz karbon ayak izinin silinmesine sunacağımız katılarından ötürü çok heyecanlıyız” diye konuştu.
Tasarım ve Üretimde Fark
Hakan Kaya, elektrikli araçlara bakış açılarını ise şöyle anlattı; “Yamaha için 2022 yılının başında uygulamaya başladığımız Switch ON stratejisi ile yeni nesil elektrikli araçların tasarım ve üretiminde heyecan verici yeni bir dönem başladı. Giderek genişleyen elektrikli Yamaha modelleri, sıfır emisyonlu kişisel ulaşım aracı arayışında olan birçok sürücünün ilk tercihi olmaya başladı. Yamaha, iki tekerlekli elektrikli araç pazarındaki en önemli markalardan biri olma yolundaki kararlılığını, inovasyon ve yaratıcı çözümlere olan bağlılığı doğrultusunda ortaya çıkardığı ürün gamı ile sergilemiş oldu. Yamaha Motor Türkiye olarak ise biz, geniş ürün gamımıza e-bike modellerimiz olan BOOSTER Easy, WABASH RT, CrossCore RC, MORO 07 ve e-scooter modelimiz NEO’su da ekleyerek bir Yamaha e-mobilite segmenti yarattık. Şehir trafiğinden ve toplu taşıma araçlarından bıkan, özgürlük ve sürdürülebilirliğin yeni anlamını keşfetmeyi arzulayan herkesi markamızın ve sürdürülebilirliğin bir parçası olmaya davet ediyoruz.”
Sektörü Geleceğe Taşıyor
Tüm ürünlerinde çevreyle dost bir yaklaşım ortaya koyduklarını ifade eden Kaya, “Mühendislik sanatı bakış açısını, robotik ve akıllı teknolojiye uyarlayan, yaşamı her zamankinden daha fazla zenginleştirebileceğine inanan bir marka olarak, çözüm odaklılığımız, kişisel ulaşım çözümlerimiz ve robotik teknolojilerimizle motosiklet sektörünü geleceğe hazırlıyoruz. Teknolojiyi odağına alarak kullanıcı konforunu ve yenilikçi yaklaşımları her modelimizde hissettirerek, gelecek vizyonu çerçevesinde üretimden ürünlere çevreyle dost bir yaklaşım ortaya koyarak, yeşil gelecek vizyonu ile özel projelere imza atıyoruz. Yamaha, 2050 Çevre Planı çerçevesinde üretim ve ticari odaklı tüm faaliyetlerinde karbon nötrlüğünü hedefledi ve CO2 seviyeleri ile çevresel ayak izini azaltmanın yanı sıra karbon dengelemesine olanak tanıyan teknolojiler ve projeler geliştirmeye odaklandı” açıklamasını yaptı.