Marmara Adası açıklarında 4 gündür kayıp olarak aranan Halit Yukay’a dair arama kurtarma çalışmaları devam ederken, gözaltına alınan gemi kaptanı C.T.’nin çelişkili ifadesi soru işaretlerini artırdı.

Olay, Marmara Adası açıklarında meydana geldi. Parçalanmış olarak bulunan teknenin sahibi Halit Yukay’a ulaşmak için başlatılan arama çalışmaları 4. gününde. Kazayla ilgili gözaltına alınan gemi kaptanı C.T., ifadesinde yemek saatinde bir sarsıntı hissettiğini, köprü üstüne çıktığında parçalanmış bir tekne ve bir can simidi gördüğünü söyledi.
Ancak kaptanın bu ifadesi kamuoyunda ve denizcilik çevrelerinde şu soruları gündeme getirdi:
Parçalanmış bir tekne ve can simidi gördükten sonra neden Sahil Güvenlik birimlerine haber verilmedi?
Radar kayıtlarında geminin geriye manevra yaparak kaza bölgesinde durduğu görülürken, neden herhangi bir acil durum anonsu yapılmadı ve kaza bölgesinden uzaklaşıldı?
Gemilerin Kara Kutusu: VDR Kayıtları Nerede?
Gemilerde kullanılan VDR (Voice Data Recorder) sistemi, radar görüntülerini, köprü üstündeki konuşmaları ve geminin tüm rota bilgilerini bir yıl boyunca saklıyor. Bu kayıtlar, olayın nasıl gerçekleştiğini %100 kanıtlayabilecek nitelikte.
Ancak şu ana kadar kazaya ilişkin VDR kayıtları ile ilgili resmi bir açıklama yapılmadı. Denizcilik uzmanları, bu kayıtların derhal incelenmesi gerektiğini vurguluyor.
Adli Kontrolle Serbest Kaldı
Taksirle ölüme sebebiyet verme suçlamasıyla gözaltına alınan gemi kaptanı C.T., yurt dışına çıkış yasağı konularak adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Yetkililer, geminin enkazın bulunduğu koordinatta yaptığı manevralar ve baş kısmındaki sürtme izleri üzerinde incelemelerin sürdüğünü belirtti.
“Kaza mı, Çarpışma mı?”
Arama kurtarma çalışmalarında zaman daralırken, olayın bir çarpışma sonucu meydana geldiği görüşü ağırlık kazandı. Ancak kamuoyunun aklındaki tek soru halen yanıt bekliyor:
“Neden anons yapılmadı?”











