Porto Cervo’da yarışlar, çoğu zaman yarış komitesi ve ekiplerin “Koşullar yelken yapmaya uygun mu?” diye sorguladığı anlarda en iyi performansını gösteriyor. Haftalardır beklenen “büyük Perşembe” öncesi, Maxi Yacht Rolex Cup’ın dördüncü gününde iki rüzgâr üstü–altı parkuru iptal edilse de, Mistral’in 22-26 knot arası rüzgârlarıyla sahne alan kıyı parkurları unutulmaz anlara sahne oldu.
Fotoğraflar : IMA/Studio Borlenghi

Yarışlar La Maddalena ve Bomb Alley’in en sert rüzgârlarından uzak, Porto Cervo’nun güneyine alındı. Yine de kısa ve sert dalgalarla zorlu bir mücadele yaşandı. Deneyim, ekip uyumu ve cesaretin ön plana çıktığı bu günde, Karel Komárek’in 100 ft’lik V teknesi adeta fırtına gibi esti. Volvo Ocean Race efsanelerinden Ken Read’in taktik desteğiyle V, leeward şamandırasına kadar liderliği korudu ve IRC düzeltilmiş zamanda 5 dakika 13 saniye farkla birinci oldu. Andrea Recordati’nin Bullitt teknesi hatalı çıkış nedeniyle geri dönmek zorunda kalırken, offshore yarışlarında tecrübeli Leopard 3 ikinci sırayı aldı.

Ken Read yarış sonrası, “Son iki buçuk yılda bu teknenin ve programın geldiği nokta olağanüstü. İki yıl önce bu koşullarda hayatta kalmaya çalışıyorduk, şimdi ise ekibin yapabileceklerinden emin olarak yarışabiliyoruz,” dedi ve ekledi: “Bizi suya göndermek konusunda doğru kararı veren Stuart Childerley ve ekibine teşekkürler.”
İkinci olan Leopard 3, bu hafta kadrosuna iki Olimpiyat şampiyonunu kattı: Chris Nicholson ve Laser sınıfında iki kez altın madalya alan Matthew Wearn. Wearn, “Bu tekne rüzgârı çok seviyor. Başlangıçtan temiz çıkmak bizim için en kritik andı,” diyerek ekibin uyumundan memnuniyetini dile getirdi.

Galateia ekibi ise iki balonu patlatarak zorlu bir gün geçirdi. İki gün kala V, Rolex IMA Maxi 1 Dünya Şampiyonası’nda Galateia’nın üç puan önünde liderliğini sürdürüyor.

Super Maxi sınıfında Juan Ball’un Swan 115 Moat ve Maxi 4’te Riccardo De Michele’in Vallicelli 78 H20 tekneleri üç yarış üst üste kazanarak namağlup unvanlarını korudu. @robas ise hafta başında kayaya oturmasına rağmen yarışa devam etmeyi başardı, bugün de güçlü rüzgârda ikinci balonunu kaybetti.

Maxi 3 sınıfında ise Dr. Peter-Alexander Wacker’in Baltic 68 Café Racer Ganesha teknesi, %1 ceza almasına rağmen James Neville’in Artemis Bleu teknesini yalnızca 6 saniye farkla geçerek günü birinci tamamladı. Tüm teknelerin taktik koltuğunda, 2007 America’s Cup’ta dümende yer alan usta isimler vardı: Mark Sadler (Ganesha), Dean Barker (Artemis Bleu) ve Paolo Cian (Oscar 3).
Rolex’in 40. yıl desteğiyle düzenlenen Maxi Yacht Rolex Cup, Yacht Club Costa Smeralda ve Uluslararası Maxi Birliği (IMA) tarafından organize ediliyor ve 2025 IMA Mediterranean Maxi Inshore Challenge’ın sondan bir önceki etabı olarak öne çıkıyor.











