BAYK Güz Trofesi genel ortamı ile her zaman daha yumuşak ve özellikle kış trofesine yeni katılacak teknelerin kendini sınadığı kısa bir trofedir. Bu yıl ilk ayağında kış trofesine yeni katılacak olan teknelerin de olduğu aynı zamanda eski yarışanların da yer aldığı keyifli bir start aldı. Hüzünlü şekilde direği ile vedalaşan Runner teknesi dışında her şeyin güzel gittiği trofe başlangıcını ben bu sefer start hattında olsam da açık deniz eğitimleri verdiğim ve charter yaptığım Hanse 540 model Deniz Ati teknemiz ile parkuru solumak, güzel bir yazı çıkarmak ve kendimce katılımcı sayısında destek olmak anlamında iştirak ettim. Tabii ki bu kadar rahat bir teknede elimde kahve parmağımla elektrikli vincin düğmesine basarken gözlem yapmam Atiye ile yarışırkenden çok daha kolay oldu. Açıkçası gözüm trimden çok parkurdaydı, uzun zamandır da yarışmamıştım. Haziran ayında olduğum ağır ameliyattan sonra bu kış trofesinde parkura geri döneceğim zamanın minimal provasıydı ve 18 tonluk bir tekneyle parkurda kimseye çaparız vermeye de niyetim yoktu haliyle.

İlk Start İlk Sürpriz
Ben tekneyi yetiştireyim derken dümenci toplantısını kaçırmış bilgilendirme grubundan aldığım detaylarla son dakika hatta yetişmiştim. Yarış bayraklarımı alması için Runner teknesi dümencisi Eyüp Zafer Çınar’a ricada bulunmuş, startta 10 dakika kala ise ancak her şeyimi yetiştirmiştim. Parkurda aldığım bayrakları da toka ettikten sonra güç bela yetiştirdiğim startta Mersin Yelken Akademisi’nin hemen arkasından coğrafi yarışın startını alsam da tabii bu amiral gemisi jv 56’yı ancak bir kaç dakika görebildim. Tekne gerçekten çok süratli, 17 millik bir parkurda bile gözden kaybetmeniz kısa zaman alıyor, süzülüşünü izlemek bile bir yarışçıya keyif verecek cinsten. Ancak start hattında çok büyük bir farklılık var, son dakika anlıyorum ki Başhakem Ayberk Olcay’ın görevinde Başak Tüzün Karabuğ ulunuyor ve hafta boyunca yarışı o yönetiyor. Bu değişiklik kulübün iç işi, çok yorum yapmak olmaz. Ancak parkuru çok iyi tanıyan bir başhakemi değiştirmek ne denli doğru bir karar onu zaman gösterecek. Yine de yeni başhakemimize başarılar dilerim ancak eski başhakemimizin 20 yıllık emeğine başka bir veda biçimi yakıştırırdım demekten de kendimi alamayacağım. Bu değişim bana oldukça büyük bir sürpriz oldu.
Filoya Taze Kan
Aslında ekip ismi olarak oldukça bilinen Yediçeriler ekibi yeni aldıkları j99 ile parkurdalardı. Teknelerine alışma süreci için harika bir fırsat olan Güz Trofesi ikinci gününde sert rüzgarları ile onlara zorlu anlar yaşatacak olsa da genç ve dinamik ekipleri gruplarında 1.’liği kimselere kaptırmadan iyi bir antrenman süreci yaşamış oldu. Mersin Yelken Akademi’sinin Güz Trofesi’ne katılması ise kış trofesine de gelecek olurlarsa oldukça rekabeti yükselten faktörlerden biri olacak ki onlara çok sıkı bir rakip tekne daha geliyor filoya. Ancak şimdilik sürpriz olarak kalsın, geldiğinde aaaa diyeceğimiz bu yeni teknenin performansını en çok merak edenlerden biriyim keza.

Güzün Hüznü Runner Teknesini Buldu
Güz haliyle duygusal, dramatik bir geçiştir ve maalesef en dramatik geçişi performansı günden güne iyileşen Runner teknesi yaşadı. Benim de eski teknem olan ve yetenek alanı çok üst düzey olan eski Yarış Ati, yeni ismi ile Runner ilk gün aldığı 3.’lüğü daha yukarıya taşımak için savaşırken Köçek sığlığına yaklaşırken yavaşladı ve biz de yetişmeye başladık ancak yaklaştığımda anladım ki teknenin üzerinde bir yelken indirme hazırlığı var. Telefon açıp ne oldu bir problem mi var dediğimde yok abi deniz tutması vakası klasik, çekiliyoruz yarıştan cevabını aldıktan sonra önlü arkalı seyrimize devam ettik sanıyorum bir 7 – 8 dakika sonra arka arkaya döndüğümüz Köçek sığlığını dümen suyumuzda bıraktığımızda direğin yarı belinden kırılıp suya düştüğünü gördüğüm anda kaynar sular başımdan aşağı döküldü. Aptalca bir şekilde telsize sarıldım, haliyle suda direği olan bir tekneye telsizle ulaşamayınca hakem kuruluna anons çekerek yardım çağrısında bulundum. Neyse ki teknede bir yaralı yoktu, telefon ile bu bilgiyi aldığımda çok rahatladım ve sonrasında çok hızlı şekilde olay yerine intikal eden kulübün yardım botu ile Runner teknesi Milta Marina’ya intikal etti. Marina çalışanları, kulüp yetkilileri, başka yarışçılar imece usulü teknenin direğini yedekleyerek karaya aldık ve maalesef güz mevsiminin hüznü Runner ekibinin yoldaşı oldu.
Yüzünüzden yel, teninizden tuz eksik olmasın derim hep bu sefer ise direğinizin altından tekne, teknenizin altından su eksik olmasın diyeyim.












