ADVERTISEMENT
SailingTimes
  • Hakkımızda
  • Köşe Yazıları
  • Haberler
  • Ana Sayfa
  • Videolar
  • Dergi
  • İletişim
  • Türkçe
  • English
No Result
View All Result
SailingTimes
No Result
View All Result
Home Haberler

Maximiles Black The Bodrum Cup Devam Ediyor

sailing times by sailing times
Ekim 24, 2025
in Haberler, Köşe Yazıları, Manşet
0
Maximiles Black The Bodrum Cup Devam Ediyor
Share on FacebookShare on TwitterWhatsapp

 

Maximiles Black The Bodrum Cup’ın üçüncü gününde hava raporları neredeyse yarış olmayacağını söylese de tüm hakem heyeti ve filo sabah saat 10.00’da avara ederek start hattına yöneldi. Ancak hakem heyeti, havanın azizliğine uğramamak için son derece doğru bir karar verip start hattını yaklaşık dört mil öne çekti.
5 knot civarında rüzgâr yakalandığında önce geleneksel teknelere start verildi. Bu sırada modern tekneler, geniş tutulmuş start hattında rengârenk balonlarıyla start alırken ortaya gerçekten büyüleyici bir görüntü çıktı.
Akşam üzeri, Kalimnos üzerinden Yalıkavak’a doğru ilerleyen bir sağanak yağış cephesinin yaklaşmakta olduğu açıktı. Her ne kadar önlem alınmak istense de finişe yaklaşık üç mil kala bu sağanak yağmur ve beraberinde getirdiği şiddetli bora rüzgârı filoyu vurdu. Yaklaşık 40 dakika boyunca görüş 10 metrelere kadar düştü; göz gözü görmüyor, tüm yarışçılar sırılsıklam halde inatla yollarına devam ediyordu. O zorlu anların ardından finiş hattına ulaşabilen tekneler, emeklerinin karşılığını derecelerle aldı.
60 teknenin start aldığı filoda 31 tekne yarışı terk etti. Ancak boranın ardından gelen kısa süreli sessizlik ve ardından açan güneş, adeta deniz üzerinde bir renk cümbüşü yarattı. Bu manzara, inatçı teknelerin zafer gülümsemesiyle birleşince unutulmaz bir tablo oluştu. Neyse ki bu sert havaya rağmen ciddi bir yaralanma yaşanmadı. Üçüncü günün keyifli finişleriyle filo yeniden Yalıkavak Marina’ya döndü. Bugün ise yarışçılar, Yalıkavak’tan start alarak Bodrum etabına yelken açtı.
Yarışın ilk günü teknemi hazırlarken, bir baktım ki BAYK’ın eski başhakemi Ayberk Olcay orada. Hemen sohbete daldık. Her zaman olduğu gibi ona hava tahminlerini sordum; meteoroloji konusundaki bilgisine olan hayranlığımdan bu sohbetleri çok severim. Hatta bazen birbirimizi arar, “Gelen cepheyi görüyor musun? Bak, acayip indirecek!” diye küçük iddialara girerdik.
Bu kez Maximiles Black The Bodrum Cup’ta hakem olarak değil, kurtarma botunda görevliydi. Onu denizde görmek içimi rahatlattı; çünkü Bodrum filosunda arama kurtarma denince akla gelen ilk isimdir. Her tahmini yine nokta atışıydı. Açıkçası, Bodrum Kış Trofesi’nde hem bilgisi hem de varlığı çok aranacak. Onun sahadaki varlığı, Maximiles Black The Bodrum Cup’ın ne kadar ciddiye alındığının da bir göstergesi benim için.
Bu yıl Maximiles Black The Bodrum Cup’ın saha ve kara ekibi büyük bir özenle kurulmuş. İnanılmaz bir çaba var ortada; o kalabalık ve hengamenin içinde hiçbir detay atlanmadan ilerliyor her şey. Bu sene son dakika gelen rota değişikliğine rağmen majör hiçbir aksaklık yaşanmadan yarış devam ediyor. Özellikle İasos etabında farklı limanlarda hızlıca yapılan organizasyonlar ve her tekneye uygun yer ayarlanması, gerçekten olağanüstü bir çabanın ürünü. Elbette filodaki tüm yarışçılar da bu organizasyonun kıymetinin farkında; herkes aynı bilinçle sahip çıkıyor yarışa, bu da her şeyin yolunda ilerlemesini sağlıyor.
Ama bazı kuralları belki biraz yumuşatmak gerekir…
Ne demek istediğimi açıklayayım. Yarışın ilk günü keyifli bir startla kendi grubumuzda üçüncü bitirdiğimizi düşünüyorduk. Ancak birkaç saat sonra sonuçlar açıklandığında, sekiz teknelik grubumuzda altıncı sırada olduğumuzu ve yirmi dakika ceza aldığımızı gördük. Merakla başhakemi arayıp sebebini sordum. Çok nazik bir şekilde, yarışla ilgili bir kusurumuz olmadığını ancak sponsor ve etap bayraklarımızı asmamamız nedeniyle talimatta yazan kural gereği %10 zaman cezası aldığımızı söyledi.
“Peki,” dedik, “böyle bir kural varmış, öğrenmiş olduk.”
Ancak bana göre, parkurda gezen kontrol botunun ceza yazmadan önce yarışçıları uyarması, uyarıya rağmen bayrağı asmayanlar olursa o zaman cezaya gidilmesi daha doğru olurdu. Çünkü organizasyonu mümkün kılan sponsorların onore edilmesi elbette çok önemli, fakat IRC veya ORC yarışlarında sınıf bayrağı dışında teknenin menşeî bayrağı bile yasaklandığı için, modern tekne sınıfındaki yarışçıların bu kuralı atlaması veya ilk kez katıldığı için unutması biraz anlayışla karşılanabilir.
Ben zaten Maximiles Black The Bodrum Cup’a kazanmaya değil, bu atmosferi yaşamak ve klasik tekneleri seyretmek için geldim. Ancak teknemdeki misafirlere bu cezayı açıklamak biraz zor oldu. O yüzden gelecekte kontrol botunun önce uyarı yapması, sonra cezayı uygulaması, daha az kalp kıran bir yöntem olur diye düşünüyorum.
Neyse, koca filoda bu hataya düşen tek tekne olarak kendime “filonun gerzeği” ödülünü layık gördüm ve her şeye rağmen keyfimi bozmadım. 😄
Maximiles Black The Bodrum Cup, tüm ihtişamıyla devam ediyor.
Rüzgârın, güneşin ve denizin aynı anda gülümsediği bir günde; kazasız, belasız yarışlar dileğiyle…

sailing times

sailing times

Related Posts

XR41 Krizi Büyüyor / İzzet Göçmenoğlu Teknik Gerçeği Anlatıyor
Haberler

XR41 Krizi Büyüyor / İzzet Göçmenoğlu Teknik Gerçeği Anlatıyor

by Emre Tazegül
Aralık 6, 2025
Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!
Haberler

Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

by Atilla Gökova
Aralık 1, 2025
Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te
Haberler

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

by Emre Tazegül
Kasım 27, 2025
Next Post
İSTANBUL BOĞAZI’NDA CUMHURİYET COŞKUSU

İSTANBUL BOĞAZI’NDA CUMHURİYET COŞKUSU

Önerilenler

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Kasım 27, 2025
Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Kasım 10, 2025
Yelkenciler Destek Bekliyor

Yat Piyasasında Geriye Dönüş

Kasım 21, 2025
XR41 Krizi Büyüyor / İzzet Göçmenoğlu Teknik Gerçeği Anlatıyor

XR41 Krizi Büyüyor / İzzet Göçmenoğlu Teknik Gerçeği Anlatıyor

Aralık 6, 2025
XR41 Krizi Büyüyor / İzzet Göçmenoğlu Teknik Gerçeği Anlatıyor

XR41 Krizi Büyüyor / İzzet Göçmenoğlu Teknik Gerçeği Anlatıyor

Aralık 6, 2025
Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

Aralık 1, 2025
Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Kasım 27, 2025
Yelkenciler Destek Bekliyor

Yat Piyasasında Geriye Dönüş

Kasım 21, 2025
XR41 Krizi Büyüyor / İzzet Göçmenoğlu Teknik Gerçeği Anlatıyor

XR41 Krizi Büyüyor / İzzet Göçmenoğlu Teknik Gerçeği Anlatıyor

Aralık 6, 2025
Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

Aralık 1, 2025
Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Kasım 27, 2025
Yelkenciler Destek Bekliyor

Yat Piyasasında Geriye Dönüş

Kasım 21, 2025
Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Marmaris‘te Match Race Eğitimi Başlıyor: 26-29 Kasım’da Yoğun Program

Kasım 17, 2025
Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Kasım 10, 2025

Kategoriler

  • Haberler
  • Köşe Yazıları
  • Manşet

© 2024 Sailing Times. Tüm hakları saklıdır.

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Köşe Yazıları
  • Haberler
  • Ana Sayfa
  • Videolar
  • Dergi
  • İletişim
  • Türkçe
  • English

© 2024 Sailing Times. Tüm hakları saklıdır.