6 Temmuz’da, deniz tanrısı Poseidon’un Sounio’daki görkemli tapınağının önünden start alan 5. Aegean 600 yarışına bu yıl 19 ülkeden toplam 58 tekne katıldı. 50’si tek gövdeli, 8’i çift gövdeli olmak üzere yarışa dahil olan tekneler, 605 deniz millik zorlu parkurda Ege’nin mavi sularında mücadeleye başladı. Organizasyon, Yunanistan Açık Deniz Yelken Kulübü (POIATH) tarafından Attika Bölgesi ve Olympic Marine ortaklığıyla düzenlenirken, resmi zaman sponsoru Rolex oldu.
13-16 knot arasında seyreden kuzeydoğu rüzgarı eşliğinde önce çift gövdeli tekneler, ardından maxi tekneler ve son olarak IRC ve ORC sınıfları start aldı.
IRC2 sınıfında yarışan Türk takımı Team Acadia, yarışa etkileyici bir performansla başladı. Starttan sonraki ilk şamandırayı genel sıralamada üçüncü sırada dönen takım, kendilerinden büyük tekneleri geride bırakarak büyük takdir topladı. Balon basan daha büyük teknelerin öne geçmesine rağmen, Team Acadia lider filodan kopmadan rotasını sürdürdü.
Yarışın ilk etabında Milos Adası’na kadar ilk üçte kalmayı başaran ekip, ardından yaklaşık 5 saatlik rüzgarsız bir alana girdi. Gece boyunca rüzgarı yakalamaya çalışan tekneler farklı rotalara yönelirken, Team Acadia da bu durgunlukta sıralamada geri düştü. Ancak sabahın ilk ışıklarıyla gelen hafif rüzgar, moralleri yeniden yükseltti.
Ekibin anayelken sorumlusu Burak Zengin, yarışın zorluklarına ve uzunluğuna dikkat çekerek şunları söyledi:
“Bu çok uzun bir yarış. Henüz yarışın onda birini tamamladık. Tahminlere göre bu gece rüzgar esecek gibi duruyor. Kısmetse bugün Santorini’yi hava kararmadan dönmüş olacağız.”
Gün batımına doğru Santorini Kalderası’ndan güzel bir çıkış yapan Team Acadia, gece boyunca güneye, Karpatos’a doğru uzun bir seyir için rotasını çevirdi. Gece ilerledikçe rüzgarın kademeli olarak artması bekleniyor. Ekibin navigatörü Doğa Arıbaş, sabaha karşı Karpatos’a varacaklarını ve gün aydınlandığında civarnaları görebilecekleri için şanslı olduklarını söyledi. Arıbaş, “Ege’nin en çok esen yeri burası. Şu anda 8 knot esen rüzgarın Karpatos’a yaklaştıkça 35-40 knot’a çıkmasını bekliyoruz,” diyerek parkurun bu bölümündeki zorluklara dikkat çekti.
Öncü gruptan kopmadan yarışa devam eden Team Acadia, stratejik ilerleyişiyle bu prestijli uluslararası yarışta Türkiye’yi başarıyla temsil etmeye devam ediyor.
Ve heyecan verici bir gelişme daha:
Gece boyunca hızını 10 knot’un altına düşürmeyen Team Acadia ekibi, genel sıralamada 6. sıradan 3. sıraya yükselmeyi başardı. Bu istikrarlı performans, takımın azmini ve disiplinli stratejisini bir kez daha gözler önüne serdi.
Kendilerini tebrik ediyor, yarışın geri kalanında da aynı başarıyla ilerlemelerini diliyoruz. Takipteyiz!
Aegean 600’ün bu yılki rotası, Milos’tan başlayarak Santorini Kalderası’ndan geçiyor, ardından Kasos’un güneyi ve Karpathos’un batısından devam edip Rodos, Kos, Kalymnos, Farmakonisi, Agathonisi ve Patmos çevresinden geçiyor. Yarış, Mikonos ile Delos arasındaki geçişin ardından Gyaros ve Kea adaları üzerinden Sounio’da sona erecek.
Teknik direktör Sulis Papantoniou’ya göre bu yıl, önceki yıllara kıyasla daha ılımlı hava koşullarında geçiyor ve hızlı teknelerin yaklaşık 70 saat içinde finiş yapması öngörülüyor.