Tüm yelkenciler Ege’deki ilk ORC sistemli yarışı yapacak BAYK’ı bekliyor. Komodor Mustafa Zafer Günel, tüm hazırlıkları tamamladıklarını ve yarışçıları beklediklerini söyledi. Röportaj Emre TAZEGÜL
Yelken yarışlarında bugünlerde ciddi bir değişim yaşanıyor. Yıllardır kullanılan IRC sisteminin yerine ORC sistemine geçiliyor. ORC sistemi; Ege’deki yelken kulüpleri arasında ilk olarak Bodrum Açıkdeniz Yelken Spor Kulübü (BAYK) tarafından 11-12 Ocak’ta gerçekleştirilecek Kış Trofesi’nin ilk ayağında uygulanacak. Bu yüzden yelken camiasının gözü Bodrum’da. Biz de Sailing Times olarak BAYK Komodoru Mustafa Zafer Günel ile bu yılki yarış programını ve geçiş sürecini konuştuk.
Uzman Ekip İle Yola Devam
BAYK’ın yeni yönetimi olarak alanında uzman bir ekiple yola devam ettiklerini belirten Günel, “Ekipte; finans, hukuk, pazarlama, stratejik yönetim gibi kritik alanlarda deneyim sahibi, uzun vadeli hedefleri düşünebilen, dürüst ve etik değerleri yüksek, güvenilir kişiler olması ilk düşünülendi. Gerekli olan zamanı BAYK için ayırabilecek, diğer üyelerle uyum içerisinde güçlü bir iletişim kurabilecek, çatışma yerine yapıcı tartışma yapacak kişilerin olmasına özen gösterdik. Bu dönemde üyelerimizle daha çok sosyal faaliyetlerde beraber olmak, kaynaşmak, onların daha çok katılımcı olmalarını sağlamak arzusundayız. Tabii ki yarışan tekne sayısını artırmak en büyük hedefimiz” dedi.
2025 Yılında Yoğun Program
Mustafa Zafer Günel, “Yelkencileri 2025 yılında nasıl bir yarış programı bekliyor” sorusuna ise şöyle cevap verdi; “2025 yılında kuruluşumuzdan beri aksatmadan yaptığımız 7 ayaklı kış trofesi ve burada yarışan ekipler için yeni eleman yetiştirme, hazırlık ve antrenman imkanı veren 4 ayaklı güz trofesi zaten var. Bunların dışında, Her biri için ayrı sponsor görüşmeleri yaptığımız, Bodrum-Kos etapları için ‘Dostluk Kupası’, ‘Famous Cup’, sosyal sorumluluk projeleri ve eğlence rallileri yapmayı planlıyoruz.”
ORC İle İlk Yarış Bodrum’da
Herkesin merakla beklediği IRC’den ORC sistemine geçiş konusunda gerekli hazırlıkları tamamladıklarını vurgulayan Günel, “ORC handikap sistemini daha kapsamlı anlamak, hakemlerimizin ve ölçücülerimizin eğitilmesi için farklı zamanlarda ORC yetkilisi Kerim Topayan ve Levent Gürkan’ı Bodrum’a davet ettik. Bazı hakemlerimizi ORC yarışlarına misafir olarak gönderdik. Bu günlerde de yarışçılara açık bir zoom toplantısı yapmak için Kerim Bey’den haber bekliyoruz. Gerekli hazırlıkları tamamlayıp hafta sonu gerçekleşecek Kış Trofesi’nin ilk ayağında güzel bir organizasyon gerçekleştireceğimize inanıyoruz. Herkesi Bodrum’a bekliyoruz” diye konuştu.
Yelken Sporunu Sevdiriyor
Fotoğraf Deniz KAFTAN
BAYK olarak yelken sporunun gelişmesi için de projeler ürettiklerini belirten Günel, “Bilkent Üniversitesi Executive MBA talebelerine 3 günlük tekne tanıtım ve yelken eğitimi verdik. Çok güzel geri dönüşler ve ileri seviye eğitim almak isteyenler oldu. Bu beyaz yakalı kardeşlerimiz yarın temsil ettikleri firmaların elemanları ile bir ekip kurarak ya da ferdi yarışçı olarak hatta kulüplerimize sponsor olarak yelken dünyasına geri döneceklerdir. Bilmediğiniz, tanımadığınız bir şeyden uzak durursunuz. Ta ki size vesile olacak biri çıkıncaya kadar. BAYK olarak yelkenli tekneleri tanıtmak, insanları eğitmek ve en önemlisi sevdirmeye sebep olmak istiyoruz. Bunun için birçok üniversite, kurum ve kuruluşlarla temas halindeyiz” ifadesini kullandı.
Bağlanma Yeri Sorunu
Milta Marina’nın, kurulduğundan beri BAYK’ın daimi destekçisi olduğunu hatırlatan Günel, “Dördü dışında diğer yarış teknelerimiz marina dışından geliyor. Milta Marina; yarıştan bir gün önce öğleden sonra giriş, yarış günleri, yarış sonrası öğleden önce çıkış olmak üzere yarışçılara bedelsiz konaklama hizmeti veriyor. İş birliğimiz aynı şekilde devam ediyor” açıklamasını yaptı. BAYK Komodoru Mustafa Zafer Günel, denizcilerin yaşadığı bağlanma yeri sorunu için de şunları söyledi; “Bağlanma en büyük sorunlarımızdan biri. Yarış filosu sayısının azalmasında önemli bir rol oynuyor. Filonun 50-60 tekne sayısına ulaştığı zamanlarda marinada konaklayan yarışan tekne sayısı 30-40 civarındaydı. Teknesi olmayan dışarıdan gelen ekipler charter firmalarından tekne kiralamak suretiyle filoya dahil olurdu. Ulaşım masrafları yarışa gelecekleri yormayacak şekildeydi. Bağlanma bedeli yüksekliği charter firmalarının yok olmasına, yarışacak teknelerin farklı bir arayışa geçmelerine sebep oldu.”