ADVERTISEMENT
SailingTimes
  • Hakkımızda
  • Köşe Yazıları
  • Haberler
  • Ana Sayfa
  • Videolar
  • Dergi
  • İletişim
  • Türkçe
  • English
No Result
View All Result
SailingTimes
No Result
View All Result
Home Köşe Yazıları

CUMHURBAŞKANLIĞI KUPASI’NA DENİZ HARP OKULU İMZASI

Atilla Gökova by Atilla Gökova
Temmuz 26, 2025
in Köşe Yazıları, Manşet
0
CUMHURBAŞKANLIĞI KUPASI’NA DENİZ HARP OKULU İMZASI
Share on FacebookShare on TwitterWhatsapp

Cumhurbaşkanlığı Kupası’nda ilk kez düzenlenen Kıbrıs rotasında sürpriz bir tekne dayanıklılık ve konsantrasyon örneği göstererek liderliğe oturmayı başardı ve Deniz Kuvvetleri Kupası’nda IRC 0 grubunda 3. olan DHO Arriva’dan sonra Cumhurbaşkanlığı Kupası Kıbrıs ayağının genel overall birincisi ise Ahmet Gönenç Torun dümenciliğindeki DHO Arma oldu. Genel overallda ikinci sırayı ise yine Deniz Harp Okulu’nun DHO Tramola’sı alırken üçüncülük kupası ise Rus ekip Anyuta’ya gitti.

DHO Arma’nın bir Beneteau First 40.7 ile gösterdiği performans takdire şayan, şayet böyle hafif bir havada ve sabır taşırtan bir sıcakta 3 gün yarışmak hiç de kolay bir iş değil. DHO’nun açık deniz yarışlarında yükselen grafiği ise uzun zamandır beklenen bir atak ve hepimizin göğsünü kabartan askerlerimizden oluşan bir ekibin yarış ve yarışları kazanması aslında bir sürpriz değil, bir geri dönüş olmalı. Uzun zamandır katılımlarını esirgemeseler de kupa kotasından uzak yarışmalarından çok daha gurur verici bu yıl gösterdikleri performansları.

Yarışa kayıt veren toplamda 14 tekneden Hakan Yemlihaoğlu ve Yunus Emre Çatır önderliğindeki Phonex1 ve Burhan Kurne’nin Navita 2’si yarıştan çekilmek zorunda kalırken DHO Arriva ve Adnan Mahçup önderliğindeki Dostlar teknesi ise yarışı bitiremedi.

İRC 0’DA ZAFER MERSİN YELKEN AKADEMİSİ’NİN

Deniz kuvvetleri kupasında yeni satın aldıkları tekneleri ile ilk yarışlarına çıkan Oytun Çalışlar ve Mersin Yelken Akademisi ekibi Aşşa Yarışı’nın hemen ardından ilk kez düzenlenen Cumhurbaşkanlığı Kupası’nın Kıbrıs ayağına katıldı. Burada gözler iki amiral gemisinin çekişmesindeydi, şayet Deniz Kuvvetleri Kupası’nda rakip olacakları Chetahh ( tp52 ) teknesi yarışa kısa bir süre kala satılmış ve Cumhurbaşkanlığı Kupası Kıbrıs yarışının da sponsoru olan Karpas Gate Marina’nın sahiplerine devredilerek ismi Napan olarak değişmişti.

Deneyimli bir ekip kuran Napan ekibi 340 millik rotayı 2 gün 15 saatte bitirerek ORC tot puanlama sistemine göre hesaplanan yarışta 7 saatlik bir fark ile finiş hattına ulaştıysa da attıkları bu fark yetmedi ve açık deniz yarışında 2. olarak liderlik ümitlerini Karpas’da düzenlenecek olan 2 adet olimpik rotaya bıraktılar.

O GÜN BUGÜN DEĞİL

25 Temmuz günü olimpik rotada yarışmak için denize çıkan filo rüzgar beklemeye başladı ve saat 16.00 sularında o acı düdük çalarak tehir altı aydın bayrağı toka edildi. Maalesef sağlıklı bir yarış düzenlemek için yeterli rüzgar bulunamamıştı. Bunun üzerine resmiyete kavuşan sonuçların ardından bir görsel şölen olması maksadı ile 17.30 civarında gelen rüzgarda bir gösteri yarışı yapıldı. Sonuçlara etkisi olmayan bu yarışın karada izleyenler için yapılması da takdire şayan bir organizasyon hareketiydi.

Ancak maalesef Napan ve Mersin Yelken Akademisi’nin mücadelesi yarım kaldı ve açık deniz yarışını kazanan ekip resmi sonuçlarda IRC 0 grubunun şampiyonu oldu.

WHAT İF

Bilenler bilir hani Mervel’in böyle bir serisi vardı, varsayalım! Peki yarış ORC değil de IRC düzenlenseydi. İşte o zaman sonuçlar değişiyor olacaktı. IRC’de Napan 1.368 Tcc değerine Mersin Yelken Akademisi ise 1.327 Tcc değerine sahip, bu hesaba göre de aralarındaki fark 41 puan değerinde bu da yaklaşık olarak saatte 2 dakika 45 saniye fark demek. Hal böyle olunca Napan’a 3 küsur saatlik bir fark yetiyor ve bu da aslında segment rakiplerine göre IRC ‘de eski jenerasyon Tp52’nin ne kadar iyi optimize bir tekne olduğunu düşündürüyor. Keza her ne kadar seri üretim olmasa da Jv56 muazzam bir tekne ancak hafif havalarda Tp52 ile mücadele etmesinin zor olduğu da aşikar. Bu aradaki puan farkı da Jv56’yı ORC’de avantajlı Tp52’yi ise IRC‘de avantajlı kılıyor. Avantajları ve dezavantajları bir kenara dursun iki tekneyi de görsel olarak izlemek harika. Sistemler ne olursa olsun dur kalk bir yarışta en büyük faktörün doğru zamanda doğru yerde olmak olduğu da aşikar ve bu her zaman deneyimle olmuyor, biraz da şans lazım. Cumhurbaşkanlığı Kupası Kıbrıs etabı bu yıl rüzgarın azizliğine uğradı ve lider teknenin bile ortalama sürati 5.5 knot civarlarında kaldı. Ancak her şeye rağmen kardeş vatanda yepyeni bir marina ve böylesine keyifli bir rota ile güzel bir yarışımız oldu önemli olan da buydu.

Yüzünüzden yel, teninizden tuz eksik olmasın.

Atilla Gökova

Atilla Gökova

Related Posts

Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!
Haberler

Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

by Atilla Gökova
Aralık 1, 2025
Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te
Haberler

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

by Emre Tazegül
Kasım 27, 2025
Yelkenciler Destek Bekliyor
Haberler

Yat Piyasasında Geriye Dönüş

by Atilla Gökova
Kasım 21, 2025
Next Post
Yüz Yıllık ROLEX Fastnet Yarışında İlk Türk Takımı

Yüz Yıllık ROLEX Fastnet Yarışında İlk Türk Takımı

Önerilenler

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Kasım 27, 2025
Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Kasım 10, 2025
Yelkenciler Destek Bekliyor

Yat Piyasasında Geriye Dönüş

Kasım 21, 2025
Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Marmaris‘te Match Race Eğitimi Başlıyor: 26-29 Kasım’da Yoğun Program

Kasım 17, 2025
Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

Aralık 1, 2025
Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Kasım 27, 2025
Yelkenciler Destek Bekliyor

Yat Piyasasında Geriye Dönüş

Kasım 21, 2025
Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Marmaris‘te Match Race Eğitimi Başlıyor: 26-29 Kasım’da Yoğun Program

Kasım 17, 2025
Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

Ege‘nin tek eksik parçası ‘’Match Race“ tamamlandı!

Aralık 1, 2025
Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Astor Şarj Ankara Yelken 25. Yıl Kupası: Yurt İçinden ve Yurt Dışından Rekor Katılımlı Büyük Buluşma Marmaris’te

Kasım 27, 2025
Yelkenciler Destek Bekliyor

Yat Piyasasında Geriye Dönüş

Kasım 21, 2025
Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Marmaris‘te Match Race Eğitimi Başlıyor: 26-29 Kasım’da Yoğun Program

Kasım 17, 2025
Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Yeni Başlayanlar İçin ORC Rehberi

Kasım 10, 2025
Marmaris Yarış Haftası Sona Erdi

Marmaris Yarış Haftası Sona Erdi

Kasım 1, 2025

Kategoriler

  • Haberler
  • Köşe Yazıları
  • Manşet

© 2024 Sailing Times. Tüm hakları saklıdır.

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Köşe Yazıları
  • Haberler
  • Ana Sayfa
  • Videolar
  • Dergi
  • İletişim
  • Türkçe
  • English

© 2024 Sailing Times. Tüm hakları saklıdır.