Gizliliğinize değer veriyoruz

Tarama deneyiminizi geliştirmek, kişiselleştirilmiş reklamlar ya da içerikler sunmak ve trafiğimizi analiz etmek için çerezleri kullanıyoruz. "Tümünü Kabul Et"e tıklayarak, çerez kullanımımıza izin vermiş olursunuz.

İzin Tercihlerini Özelleştir

Çerezleri, platformumuzda verimli bir şekilde gezinmenize ve belirli işlevleri gerçekleştirmenize yardımcı olmak için kullanıyoruz. Aşağıda her bir izin kategorisi altında, tüm çerezler hakkında ayrıntılı bilgi bulacaksınız.

"Gerekli" olarak kategorize edilen çerezler, sitenin temel işlevlerinin gerçekleştirilmesinde vazgeçilemez nitelikte olduklarından tarayıcınızda saklanır. ... 

Her Zaman Aktif

Gerekli çerezler, web sitesinin temel işlevleri için çok önemlidir ve web sitesi bunlar olmadan amaçlandığı şekilde çalışmayacaktır.Bu çerezler kişisel olarak tanımlanabilecek herhangi bir veriyi saklamaz.

Görüntülenecek çerez yok.

İşlevsel çerezler, web sitesinin içeriğini sosyal medya platformlarında paylaşmak, geri bildirim toplamak ve diğer üçüncü taraf özellikleri gibi belirli işlevlerin gerçekleştirilmesine yardımcı olur.

Görüntülenecek çerez yok.

Analitik çerezler, ziyaretçilerin web sitesiyle nasıl etkileşime girdiğini anlamak için kullanılır. Bu çerezler, ziyaretçi sayısı, hemen çıkma oranı, trafik kaynağı vb. Gibi ölçümler hakkında bilgi sağlamaya yardımcı olur.

Görüntülenecek çerez yok.

Performans çerezleri, ziyaretçilere daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaya yardımcı olan web sitesinin temel performans indekslerini anlamak ve analiz etmek için kullanılır.

Görüntülenecek çerez yok.

Reklam çerezleri, ziyaretçilere daha önce ziyaret ettikleri sayfalara göre özelleştirilmiş reklamlar sunmak ve reklam kampanyasının etkinliğini analiz etmek için kullanılır.

Görüntülenecek çerez yok.

SailingTimes
  • Köşe Yazıları
  • Haberler
  • Ana Sayfa
  • Videolar
  • Dergi
  • İletişim
No Result
View All Result
SailingTimes
No Result
View All Result
https://www.instagram.com/ankarayelkenkulubu?igsh=NHE3c2I1M2J4NTFt https://www.instagram.com/ankarayelkenkulubu?igsh=NHE3c2I1M2J4NTFt https://www.instagram.com/ankarayelkenkulubu?igsh=NHE3c2I1M2J4NTFt
Home Haberler

Türkiye’yi Dünyada Temsil Edecekler

Fransa’da düzenlenecek 2024 Offshore Doubdle Handed Dünya Şampiyonası'nda Türkiye’yi; Onur Tok ve Pelin Keskin’den oluşan Beymetal Team LR ekibi temsil edecek.

Emre Tazegül by Emre Tazegül
Eylül 5, 2024
in Haberler, Manşet
0
Türkiye’yi Dünyada Temsil Edecekler
https://www.instagram.com/ankarayelkenkulubu?igsh=NHE3c2I1M2J4NTFt
Share on FacebookShare on TwitterWhatsapp

Röportaj: Emre Tazegül

Fransa’nın Lorient kentinde yapılacak 2024 Offshore Double Handed Dünya Şampiyonası, 24 Eylül-1 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilecek. 16 ülkeden toplam 22 ekip yarışacak. Sun Fast 30 tipi teknelerin kullanılacağı yarışta Türkiye’yi Onur Tok ve Pelin Keskin’den oluşan Beymetal Team LR ekibi temsil edecek. İşte size Onur Tok ile yaptığımız özel röportajın detayları… Keyifle okumanız dileğiyle…

Ekip olarak bu yarışa katılma fikri nasıl gelişti ve süreç nasıl işledi?

Yelken yapmayı ve denizde olmayı her zaman sevdik, bu yüzden offshore yarışları özellikle ilgimizi çekiyor. Federasyonun bu yarışla ilgili duyurusunu gördüğümüzde hiç tereddüt etmeden başvurumuzu yaptık ve hazırlıklara başladık. Öncelikle, teknemizi double handed yarışa uygun hale getirmemiz gerekiyordu. Bu amaçla halatlar, makaralar ve elektronik sistemlerimizi yeniledik. Teknemizde daha önce oto pilot bulunmuyordu, bu yüzden yeni bir oto pilot sistemi kurduk ve ardından antrenman sürecimize başladık. Bu süreçte, halatlar, makaralar ve donanım konusunda bize destek veren Denpar’a teşekkür ederiz. Ayrıca, double handed offshore yarışlarda olmazsa olmaz ve kritik öneme sahip oto pilot konusunda bize büyük destek sağlayan Raymarine Türkiye’ye de minnettarız. Hem sistemi tasarlama ve donatma aşamasında hem de deniz testlerinde yanımızda oldular ve her türlü desteği sundular.

Daha önce bu alanda bir tecrübeniz var mı? Bu tip yarışlara katıldınız mı?

Bu alanda daha önce birkaç kez yarışa katıldım. 2019 yılında Tuğrul Elbirler ile birlikte Rolex Middle Sea Race’e katıldık ve bu yarış bizim için büyük bir deneyim oldu. Ardından Türkiye’de düzenlenen çeşitli yarışlara katıldık. Bu yıl, Deniz Kuvvetleri Kupası ilk kez 555 deniz mili uzunluğunda bir rotada gerçekleştirildi ve double handed sınıfı ilk kez açıldı. Biz de bu fırsatı değerlendirerek yarışa katıldık. Aslında antrenman amacıyla katıldığımız bu yarışta, sonlara kadar oldukça iyi bir performans sergiledik. Rodos’a kadar overall’da ilk 5 içerisinde götürdüğümüz yarışta, Rodos’a ulaştığımızda 1. sıradaydık. Ancak, Rodos’un arkasından çıkmayı başaramadık ve yarışı 16. sırada tamamladık. Yine de bu, bizim için çok değerli bir antrenman oldu.

Onur Tok ve Pelin Keskin, birlikte kaç yıldır yarışıyor ve birbirinizi tanıyor olmanız bu yarışta avantaj sağlayacak mı?

Birlikte denizde geçirdiğimiz süre oldukça fazla, bu da sadece double handed yarışlar için değil, genel olarak yelken tecrübemiz için büyük bir avantaj sağlıyor. Pelin, 3 yıldır yelken yapmasına rağmen, bu süreçte denizde çok fazla zaman geçirdi ve tecrübesini hızla artırdı. Biz sadece double handed yarışlarında değil, J70 gibi sportboats yarışlarında ve Mat 1180 gibi IRC 0 sınıfı ekipli teknelerde de birlikte yarıştık ve çok fazla mil kat ettik. Bu ortak tecrübeler, denizdeki uyumumuzu ve stratejik karar alma becerilerimizi pekiştirdi, dolayısıyla bu yarışta da bize avantaj sağlayacak.

Yabancı bir coğrafyada yarışıyor olmak zor değil mi? Üstesinden nasıl gelmeyi planlıyorsunuz?

Yabancı bir coğrafyada yarışmak, elbette ki zorluklar içeriyor. Ancak, bu zorlukların üstesinden gelmek için önceden planladığımız stratejilerimiz var. Yarıştan önce, yarışın yapılacağı bölgede bir kamp düzenleyerek, kullanılacak teknelerle antrenman yapma fırsatı bulacağız. Bu, hem tekneleri daha iyi tanımamızı hem de bölgenin deniz koşullarına alışmamızı sağlayacak. Ayrıca, orada yarışan Türk yelkencilerle görüşerek, bölge hakkında yerel bilgiler edinmeyi planlıyoruz. Bu tür hazırlıklar, yabancı bir coğrafyada yarışmanın getirdiği zorlukları en aza indirmemize yardımcı olacak.

Bu yarışın bildiğimiz yelken yarışlarından farkları nelerdir?

Bu yarışın en büyük farkı, ekiplerin iki kişiden oluşması ve bu iki kişinin bir kadın ve bir erkek olmak zorunda olmasıdır. Yelken yarışları genellikle daha kalabalık ekiplerle yapılır; ancak bu format, hem fiziksel hem de mental dayanıklılığı farklı bir seviyeye taşır. Ayrıca, World Sailing’in kadın ve erkek sporcu sayısını eşitleme konusundaki çabaları doğrultusunda, bu yarışta cinsiyet dengesi sağlanmış olması da önemlidir. Bu uygulama, spor dünyasında kadınların daha fazla yer almasını destekleyen küresel bir girişim olarak öne çıkıyor. Hem dengeyi hem de takım çalışmasını en üst seviyede gerektiren bu yarış, yelken sporunun geleceğinde önemli bir adım olarak görülüyor.

Avrupa’daki yarış atmosferi ve olaya bakış açısı ile Türkiye’yi karşılaştırabilir misiniz?

Avrupa’daki yarış atmosferi ve bakış açısı ile Türkiye’yi karşılaştırdığımızda, bazı belirgin farklar olduğunu söyleyebiliriz. Avrupa’da yelken sporuna genel bakış daha profesyonel ve geniş kitlelere yayılmış durumda. Yarış organizasyonları genellikle daha büyük ölçeklerde yapılırken, sponsor destekleri de daha güçlü. Yelken, Avrupa’da uzun yıllardır oturmuş bir kültüre sahip olduğu için, yarış atmosferi daha disiplinli ve organize. Türkiye’de ise yelken sporu son yıllarda hızlı bir gelişim sürecine girdi. İlgi her geçen yıl artıyor, ancak yelkenin Avrupa’daki kadar geniş kitlelere yayılması biraz zaman alacak. Özellikle son dönemlerde Türkiye’de düzenlenen yarışlar uluslararası standartlara yaklaşmaya başladı. Avrupa’daki profesyonellik seviyesine ulaşmak için biraz daha yol kat etmemiz gerekiyor, ancak Türkiye’deki yelken topluluğu bu alanda önemli adımlar atıyor ve olumlu bir gelişme içinde.

Türkiye’den katılacak tek ekip olmak nasıl bir sorumluluk?

Türkiye’yi temsil eden tek ekip olmak, büyük bir gurur olduğu kadar aynı zamanda ciddi bir sorumluluk da getiriyor. Ülkemizi uluslararası bir platformda en iyi şekilde temsil etmek ve bayrağımızı dalgalandırmak, bizim için çok anlamlı. Bu sorumluluğu ciddiyetle ele alıyoruz ve her detayda elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Hem ekip olarak performansımızı en üst seviyeye çıkarmak hem de Türkiye’yi en iyi şekilde temsil etmek için yoğun bir hazırlık süreci geçirdik. Başarıya ulaşmanın yanı sıra diğer Türk yelkenciler için de bir ilham kaynağı olmayı hedefliyoruz.

Ekibin ya da takımın belli bir adı var mı?

Evet, ekibimizin adı, aynı zamanda sponsorumuz olan “Beymetal Team LR”. Beymetal Alüminyum, alüminyum sektöründe faaliyet gösteren ve Linea Rossa markasıyla dünya çapında tanınan bir endüstriyel tasarım şirketi. Beş yıldır birlikte yürüdüğümüz bu yolda, Beymetal bize her zaman güçlü bir destek verdi ve bu destek, başarılarımıza büyük katkı sağladı.

Emre Tazegül

Emre Tazegül

Related Posts

Tezmarin Gençlik Kupası’na rüzgar engeli!
Haberler

Tezmarin Gençlik Kupası’na rüzgar engeli!

by sailing times
Mayıs 21, 2025
The Bodrum Cup’tan Çok Özel Fotoğraflar
Haberler

Bodrum Cup Ege’ye açılıyor

by Emre Tazegül
Mayıs 20, 2025
İstanbul Boğazı’nda 19 Mayıs Coşkusu
Haberler

İstanbul Boğazı’nda 19 Mayıs Coşkusu

by Katerina Gökçeoğlu
Mayıs 20, 2025
Next Post
Kırlangıçlar Marmaris’te Uçacak

Kırlangıçlar Marmaris'te Uçacak

Önerilenler

Baron ‘ un son seferi. Atilla Gökova Yazdı

Baron ‘ un son seferi. Atilla Gökova Yazdı

Nisan 26, 2025
Urla Açıklarında Yelkenler JIMMY  KEY İçin Açıldı

Urla Açıklarında Yelkenler JIMMY KEY İçin Açıldı

Nisan 29, 2025
Alım-Satım Süreci: Bilgilendirici Bir Rehber/ Marlyn Pardo yazdı

Yaz Rehberi / Atilla Gökova Yazdı

Mayıs 8, 2025
BAYK’ta Denge Oyunu Atilla Gökova Yazdı.

BAYK’ta Denge Oyunu Atilla Gökova Yazdı.

Nisan 28, 2025
Tezmarin Gençlik Kupası’na rüzgar engeli!

Tezmarin Gençlik Kupası’na rüzgar engeli!

Mayıs 21, 2025
The Bodrum Cup’tan Çok Özel Fotoğraflar

Bodrum Cup Ege’ye açılıyor

Mayıs 20, 2025
İstanbul Boğazı’nda 19 Mayıs Coşkusu

İstanbul Boğazı’nda 19 Mayıs Coşkusu

Mayıs 20, 2025
Gezginlerin Diyarı Gökova Körfezi / Atilla Gökova Yazdı

Gezginlerin Diyarı Gökova Körfezi / Atilla Gökova Yazdı

Mayıs 19, 2025

Kategoriler

  • Haberler
  • Köşe Yazıları
  • Manşet

© 2024 Sailing Times. Tüm hakları saklıdır.

No Result
View All Result
  • Köşe Yazıları
  • Haberler
  • Ana Sayfa
  • Videolar
  • Dergi
  • İletişim

© 2024 Sailing Times. Tüm hakları saklıdır.